စာရႈသူ အေပါင္း ခ်မ္းေၿမ႕ပါေစ

Tuesday, March 6, 2012

ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္း၏ "ဒိေဌဒိဌမတၱံက်င္႔စဥ္"


ဒိေဌဒိဌမတၱံ ဟူေသာ ပါဠိေတာ္အရမွာ ၿမင္ကာမတၱ၊ ၾကားကာမတၱ၊နံကာမတၱစသည္ၿဖင္႔အာရံု၆ပါးတို႔၌မိမိစိတ္ကို“ဘရိတ္အုပ္” ရမည္ဟုဆိုလိုသည္။ အနည္းငယ္ရွင္းရေသာ္အသံတစ္ခုကိုၾကားလွ်င္ ဘာသံလဲဟူ၍ပင္မစဥ္းစားေစဘဲ စိတ္ကိုထိန္းရမည္႕ အဓိပၸာယ္မ်ိဳးၿဖစ္သည္။ အၿခားေသာဒြါရေပါက္မ်ားတြင္လည္း ဤအတိုင္းပင္ၿဖစ္သည္။
ဒြါရေၿခာက္ေပါက္အနက္မေနာဒြါရမွာအထိန္းရအခက္ဆံုးၿဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ဥပမာ..လမ္းေပၚမွေအာ္ဟစ္သံၾကားလိုက္ရသည္႕အခါ “ဘယ္သူပါလိမ္႔။ ဘာေၾကာင္႔ပါလိမ္႔။ ရန္ၿဖစ္ၾကတာလား။ ငါ႔အိမ္သားမ်ားနဲ႔ရန္ၿဖစ္တာလား ။ ဟိုဘက္
အိမ္ကလူမ်ားနဲ႔မေန႔ကစကားမ်ားၾကဖူးတယ္။ သူတို႔ဟာတယ္ဆိုးတဲ႔လူေတြပဲ။ အသံကေတာ႔မိန္းမသံနဲ႔တူတယ္။”
စသည္ၿဖင္႔ရွည္လ်ားစြာ စဥ္းစားမိတတ္ေလေတာ႔သည္။ ဤကားၿပဳေနက်စိတ္သဘာ၀တည္း။

(ၾကံစည္ၿခင္းၿဖင္႔အခ်ိန္ၿဖဳန္းၿခင္း)

ထို႔ၿပင္၄င္း၀ါဒအတိုင္း ၾကိဳးစား၍ အားထုတ္ေသာအခါ အာရံုတစ္ခုအေၾကာင္းႏွင္႔ ပတ္သက္၍ရွည္လ်ားစြာလိုက္ၿပီး စိတ္မကူးရ ဟုဆိုၿခင္းအားၿဖင္႔ လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလအေၾကာင္း၊ မၿဖစ္ေသးေသာ အနာဂတ္ကာလ
အေၾကာင္းမ်ားကို စိတ္မကူးရဟူေသာ အဓိပၸာယ္ကိုေတြ႕ ရသည္။ စိတ္သည္ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔ေပၚ၌ မေနတတ္ဘဲ
ေရွ႔႕အေၾကာင္း ေနာက္အေၾကာင္းမ်ားကို စဥ္းစားခ်င္တတ္ေသာ သဘာ၀ရွိသည္။

ၿမင္ၿခင္း၊ ၾကားၿခင္း၊ နံၿခင္း၊ လ်က္ၿခင္း
ထိေတြ႕ ၿခင္းပဥၥာရံုမ်ားႏွင္႔ မၾကံဳၾကိဳက္ၿပန္လ်င္လည္း လြန္ေလၿပီးေသာ အၿဖစ္အပ်က္မ်ား သို႔မဟုတ္ ေရွ႕အဖို႔မည္ကဲ႔သို႔
ၿပဳလုပ္မည္ဟူေသာအၾကံအစည္ ၊ မည္ကဲ႔သို႔ၿဖစ္လိမ္႔မည္ထင္သည္ ဟူေသာမွန္းဆခ်က္၊မည္ကဲ႔သို႔ၿပဳလုပ္လ်င္ ေကာင္းပါ
မည္နည္းဟူေသာ စိတ္ကူးေတြးေတာခ်က္မ်ားၿဖင္႔ အခ်ိန္ကုန္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ လြန္ေလၿပီးေသာအၿဖစ္အပ်က္
မ်ားႏွင္႔ပတ္သက္၍လည္း ဤသို႔ ၿပဳခဲ႔၍သာေတာ္ေပေတာ႔သည္။ ထိုသို႔ၿ႔ပဳခဲ႔မိပါလ်င္ ကိုယ္က်ိဳးနည္းရေခ်ရဲ႕ ဆိုကာ ကိုယ္႔
ဟာကိုယ္ေက်နပ္ၿခင္း၊ ကိုယ္႔ဟာကိုယ္မေက်နပ္ၿခင္း စသည္မ်ားၿဖင္႔ အခ်ိန္ကုန္တတ္ေသာ သဘာ၀ရွိသည္ကိုေတြ႔႕ရသည္။

(နီးစပ္ရာ ကူးေက်ာ္ပံု)

ထိုကဲ႔သို႔ စူးစူးစိုက္စိုက္ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ရန္ ၿပႆနာမရွိေသာအခါတြင္လည္း စိတ္ကေလးအလုပ္လုပ္တတ္ပံုမွာ အလြန္
ဆန္းၾကယ္သည္။ ဥပမာ…မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ေလယာဥ္ပ်ံႏွင္႔ ဆိုက္ေရာက္မည္႔အေၾကာင္းကို ဖ်တ္ခနဲ႔သတိရလိုက္
သည္႕အခါ “ခုတေလာမွာေလယာဥ္ပ်ံေတြ သိပ္စိတ္မခ်ရဘူး။ ကမာၻမွာေလယာဥ္ပ်ံပ်က္တဲ႔သတင္းေတြ ခဏခဏ ၾကား
ရတယ္။ မႏၲေလး ၀ါးတန္းက ‘ေရခ်ိဳ’ ကိုေအးေမာင္တစ္ေယာက္ ကံေကာင္းလို႔ပါလား၊ ဒါထက္ငါးပိေရခ်ိဳမစားရတာၾကာ
ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီ။ ငံၿပာရည္ေဖ်ာ္နဲ႔ခ်ည္း ၿငီးေငြ႔ေနၿပီ။ ၿမိတ္ငံၿပာရည္စစ္စစ္ရလွ်င္ေတာ္ေသးရဲ႕။ တစ္ၿပည္လံုးႏွံ ေအာင္
ေရာက္ဖူးၿပီဆိုေပမယ္႔ ၿမိတ္တစ္ခုေတာ႔ ငါမေရာက္ဖူးေသးဘူး။ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာလည္းစီးဖူးေအာင္ ၿမိတ္ကိုေတာ႔
တစ္ေခါက္ေလာက္သြားလည္ဦးမွပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သေဘၤာစီးခ်င္းစီးရင္း ဗုဒၶဇယႏၱိပြဲေတာ္ၾကီးအတြင္းမွာ အိႏိၵယသြားလည္
လွ်င္ေတာ႔တစ္၀က္ခႏႈန္းရတယ္ ဆိုပဲ” စသၿဖင္႔ တရွည္တလ်ားၾကီး ကူးေက်ာ္ေၿပးလႊားေနတတ္သည္။

စိတ္ကေလး၏ကူးေက်ာ္ေၿပးလႊားပံု အၿခင္းအရာမွာ ငယ္စဥ္ကရဖူးသည္႕ လကၤာေလးတစ္ပုဒ္ႏွင္႔တူလွေပသည္။
ဘုရားကြ်န္ေတာ္
ေတာင္ေပၚကြ်န္းက
ဆင္ေတာ္တစ္စီး
အၿမီးေငြလိပ္
လိပ္သည္႕သင္ၿဖဴး
ၿဖဴးသည္႕ ေလညင္း
ညင္းသည္႕အမည္း
မည္းသည္႕မီးေသြး
ေသြးသည္႔နံ႔သာ
သာသည္႕လမင္း….စသည္ၿဖင္႔အေတာမသတ္ႏိူင္ေအာင္ အလိုရွိတိုင္း ဆက္ေပးႏိူင္သည္႕အလကၤာတစ္ပုဒ္ေပတည္း။
စိတ္သည္လည္း အထက္တြင္ ေဖာ္ၿပခဲ႔သည္႕ ဥပမာကဲ႔သို႔ အၿခားအေရးၾကီးေသာ အာရံုတစ္ခုႏွင္႔ မတိုက္မိခ်င္း
ရွည္လ်ားစြာကူးေက်ာ္ ေၿပးလႊားတတ္သည္ကို ေတြ႕ ရသည္။

(ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔)

ဤေခတ္တြင္ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔ထားရမည္ဟူေသာ စကားကိုအသံုး
ၿပဳတတ္ၾကသည္။ ၄င္းတို႔ဆိုလိုပံုရသည္မွာ မိမိတို႔အားထုတ္ေသာကမၼဌာန္းအာရံုတည္႔တည္႔ အေပၚ၌သာ စိတ္ကိုထားရ
မည္ဟု ေၿပာလိုဟန္တူသည္။
“ဒိေဌဒိဌမတၱံ” ဟူေသာ ၾသ၀ါဒအရ အားထုတ္ေသာသူအဖို႔မွာ ကမၼဌာန္းအာရံုဟူ၍ အထူး
တလည္မရွိ။ အာရံုႏွင္႔ အာရမၼဏိက တိုက္ခိုက္၍ၿဖစ္ေပၚလာသည္႕ (၀ိညာဥ္) အသိစိတ္ကေလးၿဖစ္တိုင္း ၿဖစ္တိုင္း သိေစ၍
ေရွ႕ေလွ်ာက္ၿပီး တရွည္တလ်ားၾကီး ကူးေက်ာ္ေၿပးလႊားၿခင္းမၿပဳေစရန္ သတိၿဖင္႔ ေစာင္႔ထိန္းထားရေသာ အလုပ္မွ်သာရွိေသးသည္။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ က်ေရာက္ေလသမွ်ေသာ အာရံုတို႔ကိုသိ၍ အတိတ္ အနာဂတ္တို႔ကို မလိုက္
ေစဘဲ ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔ေပၚ၌ အခါခပ္သိမ္း တည္ေနေစဖို႔ပင္ၿဖစ္သည္။

စဥ္းစားစိတ္ကူးၿခင္း၊ ေတြးေတာၾကံဆၿခင္း ဟူသမွ်သည္ ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔ထားၿခင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင္႔ ပယ္ေဖ်ာက္
ထားရာ၏။ အသံတစ္ခုၾကားလိုက္ရသည္႕အခါ “ဘာပါလိမ္႔” ဆင္ၿခင္ၿခင္းသည္ ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔ မဟုတ္ေတာ႔ေခ်။
အသံသည္ကုန္ဆံုးသြားၿပီၿဖစ္၍ ထိုအသံအေၾကာင္းကို ဆင္ၿခင္ေတြးေတာမိၿခင္းသည္ အတိတ္ၿဖစ္ေသာအၿခင္းအရာကို
စဥ္းစားဆင္ၿခင္ၿခင္းမွ်သာၿဖစ္သည္ဟု နားလည္ရေပမည္။ သို႔မွသာလ်ွင္ “ၾကားကာမတၱ၊ၿမင္ကာမတၱ”ဟူေသာ ၾသ၀ါဒႏွင္႔
ကိုက္ညီေပလိမ္႔မည္။

(ခုန္ခ်င္တိုင္းခုန္ရာမွ)

သတၱ၀ါတို႔၏ “စိတ္” သဘာ၀မွာ ပစၥဳပၸန္ဟူ၍လည္း သတိမၿပဳမိ၊ ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔အေပၚ၌လည္းမေနလို။ အာရံုႏွင္႔မာရမၼဏိတ တိုက္မိ၍ (၀ိညာဥ္) အသိစိတ္ကေလးၿဖစ္ေပၚလာသည္ႏွင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အတိတ္၊အနာဂတ္ႏွင္႔
ဆက္စပ္သည္႕ဆင္ၿခင္စဥ္းစားမႈမ်ားသည္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ၀င္လာတတ္ေသာေၾကာင္႔ အားထုတ္ခါစတြင္ စိတ္ပ်က္မိမတတ္
အခက္အခဲမွားႏွင္႔ ရင္ဆိုင္ရတတ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ ၾကိဳးစားသည္႕အခါ အားရွိဖြယ္ေသာ “ေပါင္းကူး”
ကေလးမ်ားလည္းေတြ႕ ရတတ္ပါသည္။

အားထုတ္လွ်င္အားထုတ္ခ်င္း ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔အေပၚ၌ထား၍မၿဖစ္သည္မွာ လူတိုင္း၏အေတြ႕အၾကံဳ ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္ေပမည္။ “တကူးကူး” ဟူေသာအသံကို ၾကားလိုက္ရလွ်င္ ၾကားလိုက္ရခ်င္း “ခ်ိဳး” ဟုအသိစိတ္၀င္လာ
ၿခင္းမွာဓမၼတာပင္ၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ အခ်ိဳ႕ကမူမည္သည္႕ သစ္ပင္ေပၚမွ ကူေလသနည္း။ ခ်ိဳး ကူတဲ႔ရာသီက ေစာလွေခ်တကား၊ ခ်ိဳးသားမစားရသည္မွာ အတန္ပင္ၾကာေခ်ၿပီ စေသာစိတ္ကူးမ်ားပင္ေပၚလာေပလိမ္႔မည္။

ပထမ၌ ေလးငါးေၿခာက္ခ်က္ ထိုကဲ႔သို႔ကူးေက်ာ္ေၿပးလႊားရာမွ သတိႏွင္႔ၾကိဳးစားေသာသူသည္ ၂ ခုန္ - ၃ခုန္ မွ်ႏွင္႔ သတိရ၍
“ဘရိတ္အုပ္ လိုက္ႏိူင္ေပလိမ္႔မည္။ အားရွိဖြယ္ေသာအခ်က္ဟူသည္မွာ မည္မွ်ေလာက္ခုန္၍ကူးေက်ာ္သြားမိသည္ၿဖစ္ေစ၊
ေနာက္ဆံုးတြင္ သတိရ၍ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔သို႔ ၿပန္ေခၚလာႏိူင္ၿခင္းတည္းဟူေသာ သတိသည္တန္ဖိုးရွိ၍ ေရွ႕အဖို႔ရာ၌
တိုးတက္ေစဖို႔ ပါရမီၿဖစ္သည္ဟု နားလည္သင္႔သည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္သတၱ၀ါသည္ တစ္သံသရာလံုးတြင္ ပစၥဳပၸန္
တည္႔တည္႔ထားဖို႔ ဘယ္ေတာ႔မွသတိမရဘဲ ေပါက္လႊတ္ပဲစား ခုန္ခ်င္တိုင္း ခုန္လာခဲ႔ၾကသည္ခ်ည္း ၿဖစ္ေပေသာေၾကာင္႔တည္း။

(တိုးတက္လာခဲ႔ပံု)
“တတ္စရိွလ်င္တတ္ခ်င္ခ်င္” လကၤာေလးမွာလည္း ဤအလုပ္အတြက္ အားရွိဖြယ္ေသာ အေထာက္အထားၿဖစ္သည္။
သတိၿပဳစရွိလွ်င္ ၾကာေလေလ သတိေကာင္းေလၿဖစ္လာတတ္သည္။ အသံတစ္ခုခုၾကားလိုက္ရ၍ ေလးငါးေၿခာက္ခုန္
ခုန္ၿပီးမွသတိရရာမွ သံုးေလးခုန္ႏွင္႔ သတိရၿခင္း၊ တစ္ခုန္ ႏွစ္ခုန္ႏွင္႔ သတိရၿခင္း စသည္ၿဖင္႔တိုးတက္မႈ ရွိလာသည္။
ထို႔ေနာက္တစ္ခါ တစ္ရံတြင္ တစ္ခုန္မွ်ပင္မခုန္ေတာ႔ဘဲ ၾကားကာမတၱ၊ ၿမင္ကာမတၱ ၿဖင္႔ တစ္မိနစ္ ႏွစ္မိနစ္ စသည္ၿဖင္႔
ေနႏိူင္ေသာ အေၿခအေနသို႔ ေရာက္လာေတာ႔သည္။

ကြ်ႏ္ုပ္အဖို႔မွာ ထိုကဲ႔သို႕ ၁၅ မိနစ္ခန္႔မွ်ေနႏိူင္ေအာင္ သံုးေလးႏွစ္မွ် ေလ႔က်င္႔ယူရသည္ၿဖစ္ရာ ယခုအခါ၌မူ တစ္နာရီခန္႔
မွ် ေနႏိူူင္ေသာအေၿခသို႔ ေရာက္လ်က္ရွိ၏။ ဤကဲ႔သို႕ေနႏိူင္ၿခင္းအားၿဖင္႔ မည္ကဲ႔သို႕ေသာ အက်ိဳးအာနိသင္မ်ားၾကံဳေတြ႕
ရပါသနည္း။

(ဘာ၀နာသတၱိ)
ပထမအခ်က္၌ စိတ္၏အနိစၥသေဘာတရားကို သေဘာေပါက္လာေတာ႔သည္ၿဖစ္ရာ ဥပမာေဆာင္၍ ၿပပါဦးမည္။
မီးရထားၿဖင္႔ ခရီးသြားေသာသူသည္ အေ၀း၌ရွိေသာ ေတာင္တန္းမ်ားကို ေမွ်ာ္ၾကည္႕ေနခဲ႔ေသာအခါ မီးရထား၏
လ်င္ၿမန္စြာခုတ္ေမာင္းေနေသာအၿဖစ္ကို ၿမင္ဖို႔ခဲယဥ္း၏။ ထိုထက္အနီးရွိ သစ္ပင္မ်ားကိုလွမ္းၾကည္႔သည္႕အခါ ေရြ႕လ်ားမႈ
သည္သာ၍ထင္ရွားၿပန္၏။ ထို႔ထက္ မီးရထားအနီ၌ ကပ္လ်က္ရွိေသာ ေၿမၾကီး၊ ေက်ာက္ခဲ၊ ၿမက္ပင္ စေသာအရာ၀တၳဳမ်ား
ကိုစိုက္ၾကည္႕သည္႕အခါ ေရြ႕လ်ားမႈသည္ သာ၍ထင္ရွားၿပန္၏။ ၾကာရွည္စြာ စိုက္ၾကည္႕သည္႕အခါ မူးသလိုလိုပင္ၿဖစ္လာတတ္သည္ကို ၾကံဳဖူးေပလိမ္႔မည္။

ထိုနည္းအတူ အတိတ္အေၾကာင္း၊ အနာဂတ္အေၾကာင္း စသည္ၿဖင္႔ ေတြးေတာေနေသာသူသည္ စိတ္၏ေရြ႕လ်ားမႈကို
ၿမင္ႏိူင္ခြင္႔ မရွိ။ ၾကားကာမတၱ၊ ၿမင္ကာမတၱ၊ နံကာမတၱ စသည္ၿဖင္႔ အသိအမွတ္ၿပဳ၍ ရႈမွတ္ေသာအခါ အသိစိတ္ေတြ
ခဏခ်င္း…ခဏခ်င္း ေၿပာင္းလဲလ်က္ရွိၿခင္းကို ၿမင္လာေတာ႔သည္။ မီးရထားေပၚမွ လမ္းေဘးရွိေက်ာက္ခဲကေလးမ်ားကို
ၾကာရွည္စြာၾကည္႔ေန၍ တရိပ္ရိပ္ၿဖစ္ၿပီး “မူး” လာတတ္ၿခင္းကဲ႔သို႕ေသာ သေဘာမ်ိဳး ခပ္ဆင္ဆင္ ၿဖစ္လာၿခင္းကိုပင္ၾကံဳရဖူး
သည္။ သို႕ေသာ္ တကယ္ မူး လာသည္ဟူ၍ နားလည္ၾကရန္ မဟုတ္ပါ။ အၾကိမ္ၾကိမ္ အထပ္ထပ္(ဘာ၀နာ) ေလ႔က်င္႔ၿခင္း
၏ သတၱိကိုေဖာ္ၿပၿခင္းမွ်သာ ၿဖစ္ပါသည္။

(မေနာ ၀ိညာဥ္စိတ္)
ဒုတိယအခ်က္၌ အတြင္းႏွင္႔အၿပင္တိုက္ခတ္မႈေၾကာင္႔ (အာယတနသေဘာ) ၿဖစ္ေပၚလာသည္႕ အသိစိတ္ေလးမွ်သာ ၿဖစ္သည္ဟု ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိၿမင္လာေတာ႔သည္။ ယခင္ကထင္မွတ္ခဲ႔သည္မွာကား
(အသိ) စိတ္သည္မိမိ၏ ကိုယ္တြင္း၌ အခါခပ္သိမ္းအၿမဲတေစ တည္လ်က္ရွိ္သည္ဟု ထင္ခဲ႔၏။ ယခုေသာ္ တိုက္ခတ္မႈၿဖစ္
ေပၚေသာ (၀ိညာဥ္) အသိစိတ္ကေလးေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ၿဖစ္ခ်ည္၊ ပ်က္ခ်ည္ ေနၾကသည္ဟု ၿမင္ကာ၊ သိတတ္ေသာ
“မေနာဓာတ္” သည္ ကိုယ္အတြင္း၌ ရွိေနၿခင္းကာမွန္ပါ၏။

သို႔ေသာ္ အာရံုနွင္႔တိုက္ခတ္ေသာအခါမွ (အေၾကာင္းဆံုစည္း၍)
ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အသိစိတ္ကေလးဟူ၍ ဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္သည္။ စာထဲ၌ေဖာ္ၿပထားေသာ နားလည္ၿခင္းႏွင္႔ ကိုယ္တိုင္ေစာင္႔
ၾကည္႕၍သေဘာေပါက္လာၿခင္း တို႔သည္ ၾကီးစြာေသာၿခားနားၿခင္းရွိပါသည္။ ထိုအခါမွ မေနာႏွင္႔ (၀ိညာဥ္) အသိစိတ္၏
ၿခားနားၿခင္းကို ပိုင္းပိုင္းၿခားၿခားၾကီး သေဘာေပါက္လာပါေတာ႔သည္။

(သေဘာေပါက္ပံုတစ္မ်ိဳး)

ထိုကဲ႔သို႕ သေဘာေပါက္လာၿခင္းအတြက္ေၾကာင္႔ မည္ကဲ႔သို႕ထူးၿခားလာၿခင္းကို ဥပမာေဆာင္၍ေဖာ္ၿပပါဦးမည္။
ယခင္က ထင္မွတ္ခဲ႔ပံုမွာ “ငါ႔၌ မယားရွိ၏။ သားသမီးရွိ၏။ ဤ ပစၥည္း ထို ပစၥည္းရွိ၏။ ၄င္းတို႔မေသဆံုးမီကာလပတ္
လံုး၊ သို႔မဟုတ္ မေပ်ာက္ပ်က္သမွ် ကာလပတ္လံုး ငါ႔အဖို႔အၿမဲတေစရွိ၏။” ဟူ၍မွတ္ထင္ခဲ႔မိသည္။

ယခုေသာ္ကား ငါ၏ မေနာဓာတ္၌ အာရံုအၿဖစ္ႏွင္႔ ထင္လာခိုက္သာလွ်င္ ၄င္းတို႔ေခတၱခဏ ရွိလိုက္ၾကသည္။ၿပီးေနာက္
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားၾကသည္ဟု သေဘာေပါက္လာသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ ဓာတ္ပံုရိုက္ကူးထားေသာ အရုပ္၏ရွိၿခင္း မ်ိဳးမဟုတ္။
မွန္ေပၚတြင္ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ ထင္ေပၚလာသည္႕ “အရိပ္” ၏ရွိၿခင္းမ်ိဳးမွ်သာ ၿဖစ္သည္ဟု သေဘာေပါက္လာသည္
ဟူလို။

ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကြ်ႏ္ုပ္ပိုင္ဆိုင္သည္ဆိုေသာ ပစၥည္းဟူသမွ်အေပၚတြင္ တြယ္တာမႈအပံုၾကီးေလ်ာ႔က်သြားခဲ႔ေလၿပီ။ တြယ္တာမႈ ၿဖစ္ေပၚလာမိလွ်င္လည္း အထက္ပါအၿခင္းအရာကို ဆင္ၿခင္ သံုးသပ္
လိုက္သည္ႏွင္႔တစ္ၿပိဳင္နက္ “ေရ” ၿဖစ္၍ေလွ်ာဆင္းသြားေလေတာ႔သည္။

(အာရံုၿပဳမွရွိၿခင္း)

ရွင္းပါဦးအံ႕။ လူတစ္ေယာက္သည္ ေငြထုပ္ကို ၿမဳပ္ႏွံထားရာ ၿမဳပ္ႏွံထားမိသည္႕အၿဖစ္ကို လံုး၀သတိေမ႔ေနမိသည္ ဆိုအံ႔။
ေငြထုပ္သည္ ၿမဳပ္ႏွံထားေသာေနရာ၌ ရွိေနေသာ္လည္း ထိုသူအဖို႔၌ ေငြထုပ္မရွိေတာ႔ေခ်။
တဖန္ ထိုသူၿမဳပ္ႏွံထားေသာ ေငြထုပ္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ ေသာသူက တိတ္တဆိတ္ တူးေဖာ္၍ယူသြားရာ၊ ထိုသူက
ထိုအေၾကာင္းကိုမသိေသာေၾကာင္႔ သူ႔မွာေငြထုပ္ရွိသည္ဟူ၌ ပင္ ထင္မွတ္လ်က္ရွိေန၏။

ဤေနရာ၌ ရွိေနပါလ်က္ႏွင္႔ မရွိပံု၊ မရွိပါဘဲလ်က္ႏွင္႔ ရွိသည္ထင္မွတ္ပံုမွာ ထင္ရွားရွိေလၿပီ။ ဆိုလိုရင္းမွာ အကယ္ရွိၿခင္း၊ မရွိၿခင္းသည္ အေၾကာင္းမဟုတ္လွ။ စိတ္ထဲက ရွိေနသည္ထင္လွ်င္ ရွိဘိသကဲ႔သို႔ ေၾကာင္႔ၾကၿဖစ္ေန၍
လံုး၀သတိမရလွ်င္ မရွိသကဲ႔သို႕ေၾကာင္႔ၾကမႈ ကင္းလ်က္ရွိသည္။ စင္စစ္ေသာ္ ေငြထုပ္ကို သတိရၿခင္းဟူသည္မွာ
ထိုသူ၏ မေနာ (အၾကည္) ဓာတ္တြင္ အရိပ္ထင္လာၿခင္းမွ်ၿဖစ္ရာ ထိုအတြက္ ေၾကာင္႔ၾကမႈ ၀င္လာ၏။ ၄င္းအခိုက္အတန္႔
တြင္သာ ထိုလူ၌ေငြထုပ္ရွိေန၏။ ေၿခေထာက္၌ ပုရြက္ဆိတ္ကိုက္၍ကုန္းၾကည္႔လိုက္သည္ႏွင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အာရံုေၿပာင္း
သြား၍ေငြထုပ္မရွိေတာ႔ေခ်။

ဤသည္ကာ ကြ်ႏ္ုပ္ေတြ႔ရေသာ စိတ္သဘာ၀တစ္ခုေပတည္း။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ပစၥည္းမ်ားသည္ ကြ်ႏိုပ္အဖို႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း
အၿပြတ္လိုက္ရွိေနၾကသည္ မဟုတ္။ သတိရေသာ ၀တၳဳပစၥည္းသည္သာလွ်င္ အခိုက္အတန္႔အရ တစ္လွည္႔စီ ရွိေနၾကၿခင္း
ၿဖစ္ေလမည္။ ငါ႔ပစၥည္းေတြေပါမ်ားလွသည္ဟု ဘာမ်ားၾကြားစရာ ရွိပါသနည္း။ မေနာဓာတ္၌ အရိပ္ထင္လာခိုက္တြင္သာ
ရွိသည္ဟု ထင္မွတ္မိ္ၿခင္း မဟုတ္ပါေလာ။

(ရင္႔က်က္လာၿခင္း)
တတိယအခ်က္၌ (ဒိေဌဒိဌမတၱံ) ၾကားကာမတၱ၊ ၿမင္္ကာမတၱထားၿခင္းအလုပ္၌ အေလ႔အက်င္႔ရ၍ ရင္႔က်က္လာေသာအခါ
သေဘာေပါက္လာၿပန္သည္မွာကား ၾကားၿခင္း၊ၿမင္ၿခင္း၊နံၿခင္း စသည္တို႔သည္သာလွ်င္ တကယ္လက္ေတြ႔ (actuality)
ၿဖစ္သည္။ အသံတစ္ခုၾကားၿပီးေနာက္ “ငါ႔ကိုဆဲေရးၿခင္းၿဖစ္သည္။ တယ္မုိုက္တဲ႔လူပဲ” စသည္ၿဖင္႔လိုက္၍ စဥ္းစားၿခင္းသည္
စိတ္ကူးသက္သက္မွ်သာၿဖစ္သည္။ ၾကားကာမတၱ၊ ၿမင္ကာမတၱၿဖင္႔သာေနၿခင္းသည္ စြဲလမ္းၿခင္း၊ တပ္မက္ၿခင္း၊ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားၿခင္းကင္း၍ အလြန္တရာၿငိမ္းခ်မ္းေပသည္တကား ဟူ၍သေဘာေပါက္လာေတာ႔သည္။

ဤတြင္ ဒြါရႏွင္႔ တိုက္ခိုက္ၿခင္းသည္သာလွ်င္ မလႊဲမေရွာင္ႏိူင္ေသာ အၿခင္းအရာၿဖစ္၍ ဆက္လက္ၿပီးအရွည္ၾကီးစဥ္းစားၿခင္း
သည္ စိတ္ကူးၿခင္း (အိပ္မက္သဖြယ္) ရွိပါဘိေတာ႔သည္ဟု ထင္ၿမင္လာေတာ႔သည္။

လူတစ္ေယာက္ကမိမိအား ဆဲေရးေနေသာ္လည္း “အသံ” ဟုသိၿခင္းအၿဖစ္၌သာ ရပ္တန္႔ထားႏိူင္ပါမူ၊ နာတတ္ေသာစိတ္
ၿဖစ္ေပၚလာမည္ မဟုတ္ေခ်။ သို႔ေသာ္ တစ္ေလာကလံုးသည္ အရွည္ၾကီးလိုက္၍ စဥ္းစားမူ (အိပ္မက္မပ္မႈ) ေၾကာင္႔
ခ်စ္ၿခင္း၊မုန္းၿခင္း စေသာအၿခင္းအရာမ်ား ၿဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္ဟု သိၿမင္လာေတာ႔သည္။ ထိုအခါ ၾကားကာမတၱ၊
ၿမင္ကာမတၱၿဖင္႔ အခ်ိန္အတန္ၾကာေအာင္ ေနႏိူင္ေသာအၿဖစ္သို႔ ေရာက္လာခဲ႔ေလၿပီ။

(သတိႏွင္႔သမၼာသတိ)

ဤေနရာ၌သတိႏွင္႔သမၼာသတိၿခားနားပံုကို ရွင္းၿပလို၏။
လမ္းသြားရာ၌ ခါးပိုက္ႏိႈက္မခံရေအာင္၊ ခလုတ္မတိုက္မိေအာင္၊ ကားမတိုက္မိေအာင္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ေစာင္႔ေရွာက္ၿခင္း
သည္ “သတိ” မည္၏။.

သို႔ေသာ္၄င္းသတိသည္မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲမွသတိမဟုတ္ေခ်။မဂၢင္ထိုက္ေသာသမၼာသတိဟူသည္ကားမိမိ၏နာမ္ရုပ္ကို ေစာင္႔၍ၾကည္႕ေသာ သတၱိမ်ိဳးၿဖစ္၏။ (ဤေနရာ၌ ၾကားကာမတၱ၊ ၿမင္ကာမတၱၿဖင္႔သာ ေနႏိူင္ေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းထားေသာသတိကိုဆိုလိုသည္) အေလ႔အက်င္႔ရ၍ ႏိူင္နင္းလာေသာအခါ မိမိ၏စိတ္ကုိအလိုမရွိအပ္ေသာအာရံုမ်ိဳးတိုု႔၌ သာ ထားႏိူင္ေလာက္ေအာင္ ပိုင္ပိုင္ႏိူင္ႏိူင္ ၿဖစ္လာသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ကား ၾကားကာမတၱ၊ ၿမင္ကာမတၱၿဖင္႔သာေနႏိူင္ေအာင္ အထူးတလည္ၾကိဳၚစားမေနရေတာ႔ဘဲ ထိုကဲ႔သို႕ေနရၿခင္းအၿဖစ္သာလွ်င္ၿငိမ္းခ်မ္းသည္ဟုၾကာေလသေဘာက်ေလၿဖစ္လာေတာ႔သည္။ ထိုအခါစိတ္သည္ ၿမင္ရံု ၾကားရံု ကေလးမ်ားအေပၚတြင္သာ တည္ၿငိမ္လွ်က္ရွိရာ ထိုအၿခင္းအရာကို “သမၼာသမာဓိ” ဟူ၍ ကြ်ႏ္ုပ္နားလည္သည္။

(စိတ္ကဖန္ဆင္းၿခင္း)

၄င္းအေၿခအေနသို႔ ေရာက္ေသာအခါ၌ ၿပင္ပသို႔မလိုက္ေတာ႔ဘဲ အတြင္းသို႔သာ လွည္႔ကာအာရံုၿပဳတတ္ေသာ အေလ႔အက်င္႔ ၿဖစ္ေပၚလာ၏။ ဥပမာ အသံတစ္ခုၾကားရေသာအခါ ဘယ္ဆီကလာေသာ အသံဟူ၍ ဂရုမၿပဳ ေတာ႔ဘဲ မိမိအတြင္း၌ (ေသာတ၀ိညာဥ္) ၾကားစိတ္ေလးၿဖစ္ေပၚလာသည္ဟူ၍ အမွတ္ၿပဳလိုက္ေတာ႔သည္။
တိုး၍ရင္႔က်က္လာၿပန္ေသာအခါ ေလာကဟူသည္အၿခား၌ရွိၿခင္းမဟုတ္၊ မိမိအတြင္း၌သာၿဖစ္ခ်ည္ပ်က္ခ်ည္လုပ္ေနၿခင္းၿဖစ္သည္ဟု ထင္ၿမင္လာေတာ႔သည္။
သေဘာက်ပံုမွာဤသို႔တည္း။

အခန္းတစ္ခန္းထဲ၌ လူ ေလးငါးေယာက္ထိုင္လ်က္ရွိၾကသည္ ဆိုပါစို႕။ စကားမေၿပာဘဲတိတ္ဆိတ္စြာ
ၿငိမ္ေနခိုက္တြင္ တစ္ေယာက္သည္ သားေလးေသဆံုးမႈကို စဥ္းစားမိ၍ ပူေလာင္လ်က္ရွိ၏။
ဒုတိယတစ္ေယာက္သည္ ထီေပါက္၍ ၀ယ္ဖို႔ၿခမ္းဖို႔ စိတ္ကူးႏွင္႔ ေပ်ာ္လ်က္ရွိ၏။
တတိယတစ္ေယာက္သည္ေၾကြးပူ၍ စိတ္ညစ္လ်က္ရွိ၏။
စတုတၳတစ္ေယာက္သည္ သားတစ္ေယာက္ ဘီေအ ေအာင္၍ ၀မ္းသာလ်က္ရွိ၏။

ဤလူေလးေယာက္တို႔သည္ ကိုယ္႔ေလာကကို ကိုယ္ဖန္ဆင္းလ်က္ရွိၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။ အမွန္မွာထိုလူေလးေယာက္လံုးသည္ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ တစ္ခန္းတည္း အတူထိုင္လ်က္ၾကေသာေၾကာင္႔ အခန္းတြင္းရွိ စားပြဲ ကုလားထိုင္စေသာ အိမ္ေထာင္မႈပစၥည္းမ်ားကို အတူတူပင္ၿမင္ႏိူင္ၾက၏။

လမ္ေပၚမွကားေမာင္းသံကိုလည္းအတူတူပင္ၾကားၾက၏။အေၾကာ္ဆိုင္မွ ေညာ္နံ႕ကိုလည္းအတူတူပင္နံၾက၏။ ေသာက္ေနၾကေသာလက္ဖက္ရည္ကုိလည္း အတူတူပင္ခ်ိဳၾက၏။ထိုင္ၾကေသာဆိုဖာ၏ ႏူးညံ႕မႈကိုလည္း အတူတူပင္ခံစားၾက၏။

သို႔ပါလ်က္ စိတ္ကူးတစ္မ်ိဳးစီရွိၾကသည္႕အတြက္ေၾကာင္႔ ပူသူကပူ၊ ၀မ္းသာသူက ၀မ္းသာ၊ စိိတ္ညစ္သူက
ညစ္၊ ေပ်ာ္သူကေပ်ာ္ ၿဖစ္ၾကရၿခင္းမွာ ကိုယ္႔ေလာကကို ကိုယ္႔စိတ္က ဖန္ဆင္းၿခင္းပင္မဟုတ္ေလာ။

အကယ္၍ ထိုလူေလးေယာက္တို႔သည္ ၿမင္မႈ ၾကားမႈမ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔ကိုသာ အာရံုၿပဳကာ ရႈၾကည္႕ေနၾကမည္ဆိုပါက စိတ္ကူးေလာကထဲတြင္မေနဘဲ လက္ေတြ႕ေလာကထဲတြင္ အတူတူရွိေန
ၾကမည္မဟုတ္ပါေလာ။ “ဒိေဌဒိဌမတၱံ” က်င္႔စဥ္၏တန္ဖိုးမွာ စိတ္ကူး (အိ္ပ္မက္) ေလာကသို႔ မေရာက္ေစဘဲ
လက္ေတြ႕ေလာကထဲ၌သာ စိတ္ကိုထားေစၿခင္းအားၿဖင္႔ တစ္ခ်ိန္တြင္ အဟုတ္ရွိ အမွန္ရွိ ပရမတၱသေဘာတရား
ကို ထိုးထြင္းသိၿမင္ေစရန္ၿဖစ္ေလသည္။

(ဥာဏ္အၿမင္ရင္႔လာပံု)
ၿပင္ပသို႔အာရံုမၿပဳဘဲ အတြင္းဘက္သို႔ခ်ည္း လွည္႔ထားသည္႕ အေလ႔အက်င္႔ ရင္႔သန္လာေသာအခါ ၿဖစ္ေပၚလာေလသမွ်ေသာ ၿမင္မႈ၊ ၾကားမႈမွစ၍ စိတ္ကူးစိတ္သန္းဟူသမွ်သည္ မိမိအတြင္း၌သာ အေၾကာင္းအား
ေလ်ာ္စြာ ၿဖစ္လာၾက၍ ၿဖစ္ၿပီးေသာအခါေပ်ာက္ပ်က္သြားၾကသည္။
ေနအိမ္ကို သတိရေသာအခါ မိမိ၏မေနာတြင္( မွန္ေပၚ၌ အရိပ္ထင္ၿခင္းကဲ႔သို႕) ထင္လာေသာအရိပ္မွ်သာၿဖစ္သည္။

အရိပ္တစ္ခုၿပီး တစ္ခုထင္လာၿခင္းတကယ္႔ဟာေတြ တကယ္႔အၿဖစ္အပ်က္ေတြဟူ၍ မွတ္ထင္ရၿခင္း ၿဖစ္သည္။ မိမိက အဟုတ္ၾကီး ထင္မွတ္ေနေသာ အရာခပ္သိမ္းသည္ မေနာတြင္ ခဏကေလးမွ်ပင္ အရိပ္ထင္၍ၿဖစ္ၿပီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားၾကသည္ခ်ည္းၿဖစ္သည္။
အဟုတ္ရွိ၊ တကယ္ရွိမဟုတ္၊ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ အခိုက္အတန္႔အားၿဖင္႔ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ၿဖစ္ေန
ၾကၿခင္းသာ ၿဖစ္သည္ဟူေသာ ဥာဏ္အၿမင္ ေပၚေပါက္လာပါေတာ႔သည္။

(ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရၿခင္း)
ထိုသို႔ေသာ ဥာဏ္အၿမင္သို႔ ေရာက္သည္႕အခါ မေနာအၾကည္ဓာတ္ေပၚတြင္ ခဏခ်င္း..ခဏခ်င္း အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ သူ႔ဘာသာအရိပ္ထင္လာေသာ “အာရံု” မ်ားအတြက္ မိမိက ဘာေၾကာင္႔ၾကစရာ၊ ဂရုစိုက္စရာရွိသနည္း။ မိမိႏွင္႔ ဘာဆိုင္သနည္း။ တာတြယ္စရာလည္းမဟုတ္၊ စိုးရိမ္စရာလည္း မဟုတ္။ ၿဖစ္လာသမွ်ေသာအၿခင္းအရာမ်ားသည္ခဏတၿဖဳတ္ကေလးၿဖစ္ၿပီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားသည္ခ်ည္းၿဖစ္သည္ဟု ထင္ၿမင္လာသည္
တြင္ အၾကီးအက်ယ္ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရရွိပါသည္။

(တကယ္ရွိေသာသေဘာတရား)

ထို႔ေနာက္တဖန္ မေနာအၾကည္ဓာတ္ အေပၚ၌အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ အခိုက္အတန္႔အားေလ်ာ္စြာ ခဏတၿဖဳတ္ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အၿခင္းအရာမ်ား (အရိပ္မ်ား) သာၿဖစ္သည္ဟု ေန႔ရက္အတန္ၾကာရွည္စြာ ဆင္ၿခင္သံုးသပ္ခဲ႔ရာမွ
တစ္ေန႔သ၌ “ ေကာင္းပါ္ၿပီ မေနာ၌ၿဖစ္ေပၚေသာအၿခင္းအရာအားလံုးသည္ ၿဖစ္ရံုကေလးၿဖစ္ၿပီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားသည္ခ်ည္း ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အဟုတ္ရွိတကယ္ရွိ မဟုတ္ႏိူူင္ၿခင္းကာမွန္ပါၿပီ။သို႔ေသာ္ အဟုတ္ရွိတကယ္ရွိ သေဘာတရားမ်ိဳးေကာ မရွိႏိူင္ပါသေလာ၊ ရွိႏိူင္လွ်င္ဘယ္မွာရွိပါသနည္း။” ဟူေသာေမးခြန္းသည္ စိတ္ထဲတြင္
ေပၚလာပါေတာ႔သည္။

ေနာက္တစ္ခဏ၌ အာရံုတစ္ခု ဘြားခနဲ႔ေပၚလာပါသည္။ “ဟုတ္လိုက္ေလၿခင္း၊ ဒါမွတကယ္ရွိတဲ႔သေဘာတရားပဲ။ၾကည္႕စမ္းပါဦး။ အနားတြင္ကပ္ေနၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မၿမင္ဘဲလွ်ံေနမိတာ အံ႕ၾသပါရဲ႕” စသည္မ်ားၿဖင္႔ဆင္ၿခင္သံုးသပ္မိပါသည္။
ဥပမာေဆာင္ရေသာ္ ဒဂၤါးတစ္ၿပားကို “ပန္းဘက္” ခ်ည္းၾကည္႕ခဲမိရာမွ လွန္ၾကည္႕လိုက္ေသာအခါ “ေခါင္းဘက္” ကိုၿမင္ရၿခင္းကဲ႔သို႕ နီးလ်က္ႏွင္႔ ေ၀းေနသည္ဟု သေဘာေပါက္ၿခင္းေၾကာင္႔အံ႕ၾသမိၿခင္းမ်ိဳးႏွင္႔ တူပါေတာ႔သည္။

တကယ္အဟုတ္ရွိေသာအေနၿဖင္႔ၿမင္လိုက္ရေသာသေဘာတရားမွာ“အာရံု”မွ်သာၿဖစ္၍ပံုသ႑န္အေသြးအေရာင္အားၿဖင္႔ ေဖာ္ထုတ္ေၿပာၿပႏိူူင္ေသာ အၿခင္းအရာမ်ိဳးကာမဟုတ္ပါ။ ထိုအၿခင္းအရာမ်ိဳးကို စာတတ္သူမ်ားေခၚခ်င္ရာေခၚၾကေစ။ ကြ်ႏ္ုပ္စိတ္ထဲ၌ကား “ၿဖစ္” ေနေသာအၿခင္းအရာမဟုတ္။ အခါခပ္သိမ္း အၿမဲတမ္းရွိေနေသာ သေဘာတရားဟူ၍သာ သိၿမင္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။

(ကြ်ႏ္ုပ္၏ရည္ရြယ္ခ်က္)

ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဤအၿခင္းအရာကို ေခ်ာင္ေခ်ာင္ႏွင္႔ ေတြ႔ရၿခင္းမဟုတ္။ ႏွစ္ေပါင္း၃၀ ေက်ာ္အနက္ၿပတ္ေတာင္းၿပတ္ေတာင္းႏွင္႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ႔ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၀ေက်ာ္မွ်လည္းေကာင္း၊ ခပ္ၿပင္းၿပင္းအားထုတ္ေသာ
ႏွစ္ေပါင္း ေလးငါးႏွစ္မွ်လည္းေကာင္း၊ တစ္ၾကိမ္လွ်င္ ရက္သတၱတစ္ပတ္မွ် ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ၾကီးအားထုတ္သည္႕ ရက္သတၱပတ္ေပါင္း ၂၀မွ်လည္းေကာင္း ၾကာရွိခဲ႔ၿပီးမွ ေတြ႔ရေသာ“စိတ္သဘာ၀” ၿဖစ္ပါသည္။
ဤအေၾကာင္းကိုေရးသားေဖာ္ၿပရၿခင္းမွာ ၾကြား၀ါလိုၿခင္း၊ အသားယူလိုၿခင္းေၾကာင္႔
မဟုတ္ပါ။
ပါရမီရင္႔သန္၍အထံု၀ါသနာပါရွိသူမ်ားဖတ္မိၾကလွ်င္စိတ္အားတက္ၾကြ၍သဒၶါတရားတိုးတက္ေစလိုေသာရည္ရြယ္ခ်က္ ေစတနာၿဖင္႔တင္ၿပလိုက္ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။

(ၿပဌာန္းခ်က္)
ကြ်ႏ္ုပ္အဖို႔အရာ၌ အာသေ၀ါကင္းေသာအၿဖစ္သို႔မေရာက္မခ်င္း (ဤတစ္ဘ၀အတြင္း) ဆက္လက္အားထုတ္ဖို႔
အားခဲလ်က္ပင္ရွ္ိရာ ပရိေယန၀မ္းစာအတြက္ လံုေလာက္စြာရွိေသာ တစ္ေန႔တြင္ ေမွ်ာ္မွန္းသည္႕ပန္းတိုင္သို႔
မေရာက္မေနဆိုကာ အခ်ိန္ရွိသမွ် တစ္စဥ္တစ္တန္းတည္း ဆက္တိုက္အားထုတ္ဖို႔ ၿပဌာန္းၿပီးၿဖစ္ပါသတည္း။

1 comment:

သိဂၤါေက်ာ္ said...

ဒီေဆာင္းပါးေလး တကယ္ေကာင္းတယ္..
စိတ္ကေလး တစ္ခု ကို ထိန္းရတာက ေတာ္ေတာ္ကို ခက္တာ..